بسم الله الرحمن الرحیم

 

سخنی از گقتگوی تمدن‌ها در کلام امام(ره) نیست


عضو مرکز پژوهش های موسسه کیهان با اشاره به فرموده امام راحل(ره) مبنی بر اینکه ما می خواهیم با خون خود اسلام را به دنیا صادر کنیم، خطاب به اصلاح طلبان تصریح کرد: در هیج جایی از گفتمان امام(ره) سخنی از گفت وگوی تمدن ها در میان نبود ولی شما سعی دارید که امام جدید را بوجود بیاورید و به جامعه معرفی کنید.
به گزارش خبرنگار سیاسی «شبکه خبر د انشجو»، پیام فضلی نژاد، روزنامه نگار و عضو مرکز پژوهش های موسسه کیهان در ادامه مراسم خودکشی فلسفی روشنفکران اصلاح طلب که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، بابیان اینکه امروزه غرب اصلاح طلبان را همچون دستمال استفاده شده در زباله دان تاریخ انداخته است، گفت: کسانی که در بیش از 50 برنامه تلویزیونی سعی داشتند تا عبدالکریم سروش را به چهره جهانی تبدیل کنند، امروزه از این روشنفکر اصلاحات به عنوان فردی بی سواد و عقب مانده یاد می کنند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به افرادی چون رضایی و قالیباف در طرف دیگر میرحسین موسوی، از آنان خواست تا مرزبندی خود را با ائتلافی که مدنظر آمریکایی ها است، مشخص کنند.

عضو مرکز پژوهش های موسسه کیهان با اشاره به شایعاتی درباره خانواده خود اذعان داشت: خانواده من در اوایل انقلاب فعالیت های سیاسی داشته و در پست های سیاسی نظیر مشاور رئیس جمهور و دفتر وزیر امور خارجه فعالیت می کردند اما در همان ابتدای انقلاب از کلیه فعالیت های سیاسی کنار کشیدند.

فضلی نژاد همچنین با اشاره به مطلب محمدعلی ابطحی در وبلاگ خود مبنی بر اینکه پیام فضلی نژاد در گذشته عضو گروه های ضدانقلاب بوده است، اینگونه پاسخ داد که اگر من در گذشته عضو گروه های ضدانقلاب بوده ام فعالیت من در دوران اصلاحات شکل گرفت.

وی همچنین در ادامه به مصاحبه نوری زاده اشاره کرد که گفته بود اگر در این مملکت هرج و مرجی صورت بگیرد اولین کسانی که کشته می شوند شریعتمداری و فضلی نژاد هستند.

عضو مرکز پژوهش های موسسه کیهان در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه شما در سخنان خود گفتید که دو تن از تئوریسین های اصلاحات (بشیریه و سروش) جاسوس بودند، آیا سند قابل قبولی دارید؟ که وی پاسخ داد: کسانی که برای فروپاشسی ایدئولوژی اسلامی تلاش می کنند بسیار خطرناک تر از جاسوس هستند و امروزه جاسوسی یک امری کاملا کوچک و حقیر است و کار اینگونه افراد از جاسوسی گذشته است.

فضلی نژاد در ادامه سخنان خود افزود: می خواهند یک تلقی جا بیندازند که در دوران اصلاحات بنده معاند نظام و رهبری بودم و حالا تئوریسین اصولگرایان شده ام، من هرگز علیه دین، نظام و رهبری سخنی نگفته ام.

وی در ادامه سخنانش افزود: من تواب از این نیستم که همنشین افرادی چون کدیور، سروش و دیگر افراد اصلاح طلب نبودم من تواب از این نیستم که در اردوگاه اصلاح طلبان نبودم، من توابم از اینکه در اردوگاه اصلاح طلبی به هر جنسی بوده ام، من توابم از اینکه عمرم را در کلاس های محمدیه و حافظ شناسی عبدالکریم سروش حرام کردم و خوشحالم از اینکه امروز در دانشگاه تهران اینگونه به بیان عقاید خود می پردازم.

عضو مرکز پژوهش های موسسه کیهان در پاسخ به سوالی در ارتباط با اینکه موضع شما در برابر آقای هاشمی چیست؟ گفت: موضع من در ارتباط با هاشمی رفسنجانی همان موضع آقای شریعتمداری و کیهان است، بنده شخصا، نفیا و اثباتا نظری در ارتباط با آقای هاشمی ندارم، بنده تنها اشاره به سخنانی که در ارتباط با آقای هاشمی به عنوان یکی از ذخایر انقلاب بیان می کنند اشاره کردم.

فضلی نژاد در ادامه افزود: آن چیزی که کیهان و آقای شریعتمداری از آقای هاشمی خواسته اند، پاسخ به سوالاتی است مبنی بر اینکه چرا آقای هاشمی رابطه خود را با حزب کارگزاران مشخص نمی کند.

وی ادامه داد: در این که آقای هاشمی پدر معنوی حزب کارگزاران است، شکی نیست ولی ما از آقای هاشمی می خواهیم موضع خود را نسبت به مطالبی که حزب کارگزاران به ایشان نسبت می دهند، مشخص کنند.

عضو مرکز پژوهش های موسسه کیهان در پایان با ارائه تحلیلی کوتاه از میرحسین موسوی، اصلی ترین دغدغه خود را به عنوان کسی که به میرحسین رای نمی دهد و رای دادن به احمدی نژاد را امری کاملا استراتژیک می داند، الصاق میرحسین موسوی با اصلاح طلبان و خاتمی دانست و گفت: بلایی که بر سر اصلاح طلبان آمد بر سر آقای موسوی نیز خواهد آمد.

فضلی نژاد در بخش دیگر از تحلیل خود افزود: استراتژی آقای موسوی بر این بود که خاتمی هم در صحنه باقی بماند ولی پاسخی که ایشان به نامه انصراف آقای خاتمی دادند، سرنوشت خود را با دولت اصلاحات گره زد.

وی با اشاره به اینکه نظام اکنون در حال تولید علم و نوزایی فلسفه سیاسی است افزود: موسوی چگونه در این شرایط احساس خطر کرده است و وارد صحنه انتخابات شده است؟

عضو مرکز پژوهش های موسسه کیهان افزود: ما امیدواریم که در این انتخابات همچون انتخابات گذشته بسیاری از ذخایر انقلاب از بین نروند.

فضلی نژاد ماه آینده را ماه سرنوشت سازی عنوان کرد و گفت: پروژه هایی که برای زمین زدن اصولگرایان وجود دارد پروژه های بسیار خطرناکی است.

وی در پایان از دانشجویان و جوانان مومن و متعهد خواست که تکلیف خود را با اصلاحات و مفاهیم اصلاح طلبی مشخص کنند.