***محراب مومن***

 

 

براستی شایسته است نامگذاری هفته ای بنام مسجد...

هفته ای که آغازش سی و یکم مرداد ماه است و پایانش؟! و اصلا پایانی ندارد کرامت مکانی مقدس که والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه و فرهنگ ناب اسلامی است مکانی که در آن بندگانی از تبار ایمان و تقوا قدم میگذارند.

بدون تردید مسجد، اصلی ترین پایگاه دین، اخلاق و معنویت و عالی ترین مرکز کسب آگاهی است. زیباترین جایگاه پرورش انسان های وارسته و مهم ترین مکان گسترش فعالیت های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در جهان اسلام است. مسجد مقدس ترین مکان برای عبادت، نیایش و یاد خداوند متعالی است. و در یک نگاه قلب تپنده ای است که در آن آسمان ها با هم پیوند می خورند و انسان به عنوان گل سرسبد نظام هستی، در آن رشد و تکامل می یابد.

 

 درباره مسجدالقصی و نام گذاری روز جهانی مسجد:

مسجد الاقصی، قبله اول مسلمانان و مکانی است که به دلیل معراج پیامبر صلی الله علیه و آله در قرآن بزرگ شمرده شده، در طول تاریخ بارها دچار کینه جویی های دشمنان اسلام گردیده است. مهم ترین حادثه، آتش زدن مسجد الاقصی در 30 مرداد 1384 به دست یک یهودی استرالیایی تبار به نام دِنیس روهان است. حادثه ناگوار بعد، در جریان جنگ اول اعراب و اسرائیل و نیز جنگ شش روزه رژیم صهیونیستی بر ضد کشورهای اسلامی رخ داد که طی آن، چندین بار شهر بیت المقدس به دست هواپیماهای آن رژیم بمباران شد. از دیگر جنایت های صهیونیست ها، باز کردن درهای مسجد بر روی جهانگردان پس از اشغال این شهر است که با سگ ها و لباس های خلاف عفت عمومی، وارد اماکن مقدس شدند و سبب هتک حرمت این اماکن مقدس گردیدند. و بنابراین اصلی ترین علت از منظر نامگذاری روزی به نام مسجد، به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی به دست صهیونیست های افراطی بود. و این یکی از پیشنهادات باارزشی بود که از سوی جمهوری اسلامی به سازمان کنفرانس اسلامی ارائه شد و هفته جهانی مسجد شکل گرفت...

 

 

انواری از معصومان علیهم السلام؛

پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله می فرمایند: «مساجد، انوار خدا هستند». ایشان در سخن دیگری فرمودند: «بهترین زمین ها، مساجد هستند.» و «مساجد، جایگاه پیامبران است». امام حسن علیه السلام نیز می فرماید: «اهل مسجد، زائران خدایند و بر صاحب خانه است که به زائرش هدیه ای دهد». 

 

 

در مسجد دوست، بوی جان پیچیده ست... انفاس خوشش به جمکران پیچیده ست... ما حلقه اگر بر در مقصود زدیم... از بندگی حضرت معبود زدیم... هرچند ره طلب بسی باریک ست و ایام فراقش چو شب تاریک ست... خوش باش که از پرتو خورشید امید ، پیداست ظهور حضرتش نزدیک ست...

 

 

یاحق

التماس دعای فرج