روشن است بر بام تاریخ تا ابدیت، چراغ غدیر!

 

 

هجدهم ذیحجه سالروز پیوند نبوت و امامت،تداوم رسالت گل سرخ در باغستان توحید، رویدادی که با خود آیه «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا، »را به همراه دارد بر عاشقان راستین ولایت تهنیت باد!

 

 

*من غدیرم!
برکه آرمیده در دل صحرا. اما جاری تا عمق تاریخ، از این کران تا آن کران و تا همه بیکران ها!
چشمه جوشان عشق و ایمانم . پیام آور آزادی انسانم.

*من غدیرم!
سایه سار امید رهایی بشر، روح ماندگار معنا، حدیث حادثه ای والا.

*من غدیرم!
دل مایه ابراهیم خلیل، در پی ریزی کعبه ایمان و فرا بردن پایه های اسلام، تا عرش خداوندی و بارگاه کبریایی.

*من غدیرم!
سرشار از برکت نوحه های نوح و مددکار رهایی کشتی او، در تلاطم طوفان!

*من غدیرم!
فرزند سعی ساره و هجر هاجر و زمزمه ی زمزم!

*من غدیرم!
جان بخش دلها، همچون دم عیسای مسیح، و متبرک از زهد زکریای پیامبر(ع) .

*من غدیرم!
معبد همه دیدگان نافذ حق بین، و رستنگاه برگ و گل و باد و آفتاب.

*من غدیرم!
تبلور متن متینی از راهبری همه رهروان حق جوی عدالت مدار ایمان پناه.

من غدیرم!
پایگاه عرفان خوشه های پر ثمر ایثار و عشق و تجلی و آرمان و جایگاه فرود فرشتگان و فرشته سانان و سبکباران.

من غدیرم!
عطر دل انگیز نعمت ولایت و موهبت هدایت!


 

نام و یاد مولای پارسایان علی(ع) آب حیات دلهاست، کم جرعه ای ننوشیده از جام غدیر،آنکه جانش تشنه حلاوت حلالِ عشق علوی، این شراب طهور الهی ست. غدیر، گل همیشه بهار زندگی ست. دریایی بی‏کرانه است؛ جاری بر جان‏های پاک و اندیشه‏های تابناک.غدیر گلبانگ عاشقانه و جاودانه هستی ست. جوانه جاودانه ولایت است.


 

گلواژه هایی از جنس غدیر:

ویژگى غدیر این است که نامهاى گوناگونى براى آن قرار داده شده و این خود عظمت این روز را نسبت به روزهاى دیگر نشان مى‏دهد نامهاى روز غدیر، از اسرار و ابعاد این روز پرده برمى‏دارند هر نامى از این نامها درى تازه از قلعه بلند غدیر بر ما مى‏ گشاید:


1 ـ بزرگترین عید خدا؛ "عیدالله الاکبر" 
2 ـ روز گشایش؛ "یوم وقوع الفرج" 
3 ـ روز خشنودى پروردگار؛ " یوم مرضاة الرحمن" 
4 ـ روز زبونى شیطان؛ " یوم مرغمة الشیطان" 
5 ـ روز مشعل فروزان دین؛ " یوم منار الدین" 
6 ـ روز بپا خاستن؛ " یوم القیام" 
7 ـ روز شادمانى؛ " یوم السرور" 
8 ـ روز لبخند؛ " یوم التبسم"

و چندین نام دیگر  که هریک نشانگر عظمت این روز عزیز است...

 

 

غدیر از نگاه مولى الموحدین(ع)

مولای متقیان علی علیه السلام فرمود: خداوند در روز غدیر آنچه درباره منتخبین خود اراده کرد بر پیامبرش فرو فرستاد و به او فرمان داد تا ولایت و وصایت را ابلاغ کند. روزغدیر قدر و منزلت ‏بسیار دارد، در آن روز گشایشهاى الهى فرا رسیده و حجتش بر همه تمام شده است. امروز روز روشنگرى و اظهارعقیده از جایگاه بلند و روشن است، امروز روز تکامل دین و روز وفاى به عهد است. غدیر روز شاهد[رسول الله(ص)] و مشهود [على بن‏ابى‏طالب(ع)] است، روز در هم ریختن پیمانهاى زیر پرده کفر و نفاق است، روز استدلال و برهان است، روز هدایت و امتحان بندگان خداست، روز آشکار شدن کینه‏ هاى نهفته در دلها و سینه‏ هاست، روز عرضه نصوص [سخنان بدون ابهام پیامبر(ص)] بر افراد مؤمن و دلباخته است، غدیر روز شیث پیامبر(ع) است، روز ادریس و یوشع و شمعون و ... 

 

 

خورشید شکفته در غدیر است علی / باران بهار در کویر است علی
بر مسند عاشقی شهی بی همتاست / بر ملک محمدی امیر است علی . . .

 

یاحق

التماس دعای فرج