بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

سید حسن نصرالله : امروز حاج عماد مغنیه را کشتند و گمان می کنند با کشته شدن وی مقاومت از بین می رود. آنها وی را در چارچوب جنگ ژوئیه کشتند جنگی که هنوز ادامه دارد و تا امروز هیچ آتش بسی اعلام نشده است. این جنگ چه از نظر سیاسی تبلیغاتی یا مادی و امنیتی ادامه دارد و همان کشورهایی که از جنگ ژوئیه حمایت کردند اکنون نیز از آن حمایت می کنند. عماد مغنیه در چارچوب همین جنگ که تاکنون ادامه دارد، کشته شد. آنها سخت در اشتباه هستند همانطور که در کشتن شیخ راغب حرب و سید عباس موسوی اشتباه کردند. دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود گفت اینها همه نتیجه ریخته شدن خون شیخ راغب حرب و مقاومت سرسختانه وی بود، نه نتیجه قطعنامه ها و دخالت های بین المللی که هیچ گاه چیزی جز حمایت از صهیونیستها در آنها ندیدیم. در خصوص رهبر شهید عباس موسوی نیز وضع به همین منوال بود. او را کشتند و گمان کردند مقاومت با کشته شدن وی از بین می رود اما مقاومت شدت گرفت و پس از چند سال یعنی در سال دو هزار به سبب مقاومتی که نام عباس موسوی نماد و نشانه آن بود شکست خورده و ذلیل از لبنان خارج شد.

 

 

نصرالله گفت از زمان جنگ ژوئیه دو هزار و شش که عماد مغنیه ارتباط تنگاتنگی با آن دارد تا ریخته شدن خون وی در فوریه دو هزار و هشت باید با مسئولیت من به عنوان آغاز مرحله سقوط دولت اسرائیل در تاریخ نوشته شود. اگر خون شیخ راغب آنها را از بخش اعظم خاک لبنان خارج کرد و اگر خون سید عباس آنها را از نوار مرزی خارج کرد خون عماد مغنیه نیز آنها را از عرصه هستی ساقط خواهد کرد. این سخنان انفعالی و ناشی از احساسات نیست.

 

سید حسن نصر الله گفت.. یک لحظه دقت کنید.. بن گورین بنیانگذار دولت صهیونیستی در فلسطین اشغالی است بنابراین بیش از همه از نقاط ضعف و قدرت این رژیم آگاه بود و از معادلاتی که این رژیم را حفظ می کند یا به نابودی آن می انجامد اطلاع داشت. بن گورین با این حال می گوید.. اسرائیل پس از اولین شکست در جنگ سقوط خواهد کرد.

 

نصرالله ادامه داد.. اسرائیل در ژوئیه دو هزار و شش قدم به جنگ گذاشت. برخی از صهیونیست ها این جنگ را جنگ ششم نامیدند اما رهبران بزرگ اسرائیل آنرا جنگ اول نامیدند. جناح راست و چپ اسرائیل و تندروها و تندروترین آنها اذعان کردند که اسرائیل در جنگ ژوئیه شکست خورد. گزارش وینوگراد نیز از کوتاهی های رهبران و ناتوانی و عجز ارتش اسرایئل سخن گفت. مگر وینوگراد به این مسائل اشاره نکرد. اینها را که دیگر عماد مغنیه نگفته بود بلکه قاضی که اولمرت وی را تعیین کرد، این مطالب را گفته است. وی بخشی از حقیقت را بیان کرد و اسرائیل را از سرنوشت خود آگاه کرد.

 

اکنون این پرسش مطرح می شود که چرا با وجود آنکه می گویند قویترین ارتش خاورمیانه و بهترین تجهیزات جنگی را در اختیار دارند در جنگ ژوئیه شکست خوردند. به سادگی باید گفت علت شکست آنها این بود که در لبنان با مقاومتی شجاعانه روبرو شدند و عماد مغنیه و برادران وی در برابر آنها مقاومت می کردند. این افراد در کمین آنها بودند و قهرمانانه با آنها جنگیدند و این شد که اسرائیل برای اولین بار در جنگ شکست خورد و بر اساس قوانین و سنت های تاریخی و به حسب وعده بن گورین محکوم به شکست شد و ان شاء الله سقوط خواهد کرد.