بسم الله الرحمن الرحیم

 

بر اساس بشارات فراوانى که درکتاب انجیل آمده است، حضرت مسیح (علیه السلام)به دنبال قیام حضرت قائم(عجل الله تعالی) در فلسطین آشکار خواهد شد وبه یارى آن حضرت خواهد شتافت وپشت سر حضرتش نماز خواهدگزارد، تا یهودیان و مسیحیان وپیروان وى تکلیف خویش را بدانند و به اسلام بگروند وحامى حضرت مهدى(عجل الله تعالی) گردند. از این رو، در آخرین روزهاى زندگى- و شاید در طول دوران حیات- به یاران و شاگردان خود، توصیه ها و سفارش هاى بسیارى درباره بازگشت خود به زمین نموده و آنان را در انتظارگذارده وامر به بیدارى و آمادگى فرموده است .

 

 ما براى نمونه متن برخى از آن بشارات راکه درانجیل آمده است مى آوریم:
انجیل متی: ....عیسى در جواب ایشان گفت: زنهارکسى شما راگمراه نکند. ز آن روکه بسا به نام من آمده خواهندگفت که من مسیح هستم و بسیارى راگمراه خواهندکرد. و جنگ ها واخبار جنگها را خواهید شنید .

 

زنهار مضطرب مشوید، زیراکه وقوع این همه لازم است لیکن انتها هنوز نیست، زیرا قومى با قومى ومملکتى با مملکتى تفاوت خواهند نمود وقحطى ها ووباها و زلزله ها در جاى ها پدید آید. و فوراً پس از مصیبت آن امام، آفتاب تاریک گردد و ماه نور خود را ندهد وستارگان از آسمان فرو ریزند، وقوَت هاى افلاک متزلزل گردد. آن گاه علامت پسر انسان در آسمان پدید گردد، ودر آن وقت جمیع طوایف زمین سینه زنى کنند وپسر انسان را ببینندکه بر ابرهای آسمان با قوت وجلال عظیم آید...(1)
انجیل مرقس:...از آن روز وساعت، غیر از پدر، هیچ کس اطلاع ندارد، نه فرشتگان در آسمان و نه پسر هم، پس برحذر و بیدارشده دعا کنید، زیرا نمى دانیدکه آن وقت کى مى شود. مثل کسى که عازم سفر شده خانه خود را واگذارد وخادمان خود را قدرت داده، هر یکى را به شغلى خاص مقرر نماید ودربان را امر فرمایدکه بیدار بماند . پس بیدار باشید زیرا نمى دانید که در چه وقت صاحب خانه مى آید. در شام یا نصف شب یا بانگ خروس یا صبح مبادا ناگهان آمده شما را خفته یابد . اما آن چه به شما می گویم به همه می گویم، بیدار باشید. (2)
انجیل لوقا: کمرهاى خود را بسته، چراغ هاى خود را افروخته بدارید. وشما مانند کسانى باشید که انتظار آقاى خود را می کشند، که چه وقت از عروسى مراجعت کند، تا هر وقت آید ودر را بکوبد، بى درنگ براى او بازکنند. پس شما نیز مستعد باشید، زیرا در ساعتى که گمان نمى برید پسر انسان مى آید (3)
انجیل یو حنا :وبدر قدرت بخشیده است که داورى هم بکند، زیراکه پسر انسان است وازاین تعجب مکنید، زیرا ساعتى مى آید که در آن جمیع کسانى که در قبور مى باشند آواز او را خواهند شنید وبیرون خواهند آمد، هرکه اعمال نیکوکرد براى قیامت حیات، وهرکه اعمال بد کرد به جهت قیامت داورى. (4)
مکاشفه یو حنا : و علامتى عظیم در آسمان ظاهر شد . زنى که آفتاب را در بر دارد وماه زیر پاى هایش وبر سرش تاجى از دوازده ستاره است .و آبستن بوده، از درد زه و عذاب زاییدن فریاد برمى آورد. وعلامتى دیگر در آسمان پدید آمد که اینک اژدهاى بزرگ آتش گون که او را هفت سر وده شاخ بود وبر سرهایش هفت افسر، ودمش ثلث ستارگان آسمان راکشیده آن ها را بر زمین ریخت واژدها پیش آن زن-که مى زایید- بایستاد تا چون بزاید فرزندا و را ببلعد. پس پسر نرینه را زاییدکه همه امت هاى زمین را به عصاى آهنین حکم رانى خواهدکرد وفرزندش به نزد خدا وتخت او ربوده شد.(5)
با اندکى تأمل اَمد درآیات مذکور این نتیجه به دست مى آیدکه شخص مورد بشارت در مکاشفه یاد شده، بزرگترین مولود جهان انسانیت، حضرت مهدى(ع) است که در زمان نامعلومى از پشت پرده غیبت با شمشیر ظاهر شده وبا عصاى آهنین بر بشریت حکومت می کند (6)
رساله پولس به رومیان : پولس، رساله هاى متعددى داشته است، که در رساله اش به رومیان مى نویسد: زیرا یقین مى دانم که دردهاى زمان حاضر نسبت به آن جلالى که در ما ظاهر خواهد شد، هیچ است..و آن که براى حکمرانى امت ها مبعوث شود، امید امت ما بر وى خواهد بود. (7)
کتاب اعمال رسولان: و چون دین راگفت، وقتى که ایشان همى نگریستند بالا برده شد وابرى او را از چشمان ایشان در ربود. وچون به سوى آسمان چشم دوخته مى بودند، هنگامى که ا و مى رفت ناگاه دو مرد سفید پوش نزد ایشان ایستاده، گفتند: اى مردان جلیل چرا ایستاده به سوى آسمان نگرانید؟ همین عیسى که از نزد شما به آسمان بالا برده شد باز خواهد آمد، به همین طورى که او را به سوى آسمان روانه دیدید. (8)
1- کتاب مقدس انجیل متى ص 41 باب 24.
2- کتاب مقدس انجیل مرقس ص77 باب 13.
3- کتاب مقدس انجیل لوقا ص 116 باب 12.
4- کتاب مقدس انجیل یوحنا ص 152 باب 5.
5- کتاب مقدس مکاشفه یوحنا ص 408 باب 12.
6- بشارت عهدین 265-267
7- رساله پولس رسول به رومیان، ص 252 ر 261باب 8 و 15
8- کتاب مقدس اعمال رسولان ص187 باب 1