بسم الله الرحمن الرحیم

دلایل اثبات طول عمر حضرت بقیه الله ارواحنافداء

یکی از موضوعاتی که بسیار پراهمیت و درعین حال بسیار معمولی است ولی سؤال در ذهن عده ای ایجادکرده است موضوع طول عمر حضرت بقیه الله ارواحنافداء است که ایشان حدودهزار و اندی سال است که عمرکرده اند و اینکه با داشتن بدن طبیعی چگونه ممکن است . برای چگونگی انجام این امر و فهمیدن یک چنین مسئله ای می توان از سه جهت موضوع رامورد بررسی قرار داد:

۱-اثبات طولانی شدن عمر براساس دلایل علمی به نقل از دانشمندان خارجی.

۲-جامعیت علم امام علیه السلام

۳-حرام بودن کارهایی که برای بدن ضرر کلی دارد .

اثبات طولانی شدن عمر براساس دلایل علمی به نقل از دانشمندان خارجی

پرفسور هنری اسمیس استاد دانشگاه کلمبیا (آمریکا) درباره ی طول عمر می گوید: حدود قصر سن وعمر مانند دیوار صوتی است هم چنانکه دیوار صوتی امروز شکسته ، این دیوار سن و عمر نیز روزی خواهد شکست.

دکتر هنری اسمیس می گوید: باید حد متوسط مرگ و میر طبیعی را به حد مرگ ومیر اطفال کمتر از ده سال رسانید و اگر این مسئله جامه ی تحقق بخود بگیرد ، دراینصورت انسان آینده هشتصد سال عمر خواهد کرد . دکتر هنری می گوید: زندگی جاودانی ممکن است و این کار با پرورش تولید مصنوعی انساج بدن و پیوند آن مقدور خواهد گردید.

دکتر گیلورد هاوزر آمریکایی می نویسد: امروز علم پزشکی به کمک علم تغذیه قیود و حدود عمر را از سر راه برداشته و ما امروز برخلاف اجداد و پدرانمان می توانیم امیدوار باشیم که می توانیم عمر طولانی بکنیم. دکتر نامبرده بازمی نویسد: دانشمندان بسیاری با تجربه ی علمی ثابت کرده اند که به خوبی و آسانی می توان عمر را طولانی کرد .

دکتر هاوزر آمریکایی ضمن بحث دیگری می نویسد: علم پزشکی مبحث بزرگی درباره ی جذب اغذیه دارد که به کمک آن هر کس می تواند به سرچشمه ی جوانی و طول عمر دست یابد. پرفسور دیلمی استاد دانشگاه مینوتا آمریکا درکنگره دانشمندان آمریکایی گفت: تا قبل از پایان قرن بیستم بشر موفق خواهد شد موجود زنده ای رامنجمد کرده و وقتی اراده کرد این موجود را دوباره زنده کند و حیات بخشد. دکتر واینرمن آمریکایی می گوید: برای عمر در بین موجودات زنده حدو اندازه ی معینی نیست.

مرحوم دکتر پاک نژاد ضمن مقاله ای می نویسد : سنین عمر درحیوانات و جانداران مختلف است مثلاً ماهی هایی دراقیانوس اطلس شمال اروپا دیده شده که عمرسه میلیون سالی برای آنها برآورد کرده اند و ماهی هایی که عمر چند هزارساله دارند و در برابر اینها جنبندگانی هستند که عمرشان چند لحظه ای بیش نیست.

دکتر ژرژ کلیبز که یکی از استادان دانشگاه «هال» در آلمان است یک گیاه که آن را در زبان لاتین «ساپرولینا مسکتا» می نامند و این گیاه برپشت مگس های آبی می روید و بیش از دو هفته عمر نمی کند مورد آزمایش قرار داده و آن را در شرایط خاصی تربیت کرده تا بالاخره عمر این گیاه را که دو هفته بیش نبود به شش سال رسانیده و این آزمایش مانند آن است که ما عمر انسانی را از وضع کنونی به ده هزار و نهصد و بیست سال برسانیم . این آزمایش که درباره ی یک گیاه انجام شد عمر دو هفته ای آن رابه شش سال رسانید، به خوبی نشان می دهد که اگر درباره ی یک انسان آن مراقبت انجام گیرد، شرایط زندگی او را همانند آن گیاه تحت نظارت علمی قرار دهند ،ممکن است عمر یک انسان تا ده هزار ونهصدو بیست سال برسد .

مجله المقتطف ضمن بحث در اینکه آیا ممکن است عمر را بسیار طولانی و دراز گرداند؟ می نویسد: دانشمندانی که از نظر علمی مورد اعتماد می باشند معتقدند که هر یک از بافتهای مهم از جسم حیوان می تواند برای زمان بسیار طولانی و بی نهایت زنده باقی بماند .

با این حساب ممکن است یک انسان هزاران سال درجهان زنده باشد و عمر کند واین سخن تنها جنبه ی فرضیه و تئوری ندارد بلکه مورد آزمایش علمی قرار گرفته است آن گاه مجله ی مذکور آزمایش دکتر الکسیس کارل دانشمند معروف فرانسوی رادرباره ی قلب مرغ نقل می کند ، دکتر کارل قلب را در محیطی که آغشته به مواد غذایی خوب شده بود برای مدتهای بسیار طولانی زنده نگه داشت و نتایجی که از این تجربه بدست آورد آنها را بدین ترتیب بیان داشت:

1. اجزاء اصلی بدن در موجودات زنده اگر غذای کافی به آنها برسد برای همیشه زنده و باقی خواهد ماند.

2. علاوه بر باقی ماندن رشد و نمو هم می نماید.

3. رشد آن با غذائیکه به آن می رسد ارتباط مستقیم دارد.

4. گذشت زمان هیچ گونه اثری در آن نمی گذارد.

دراینجا به عنوان نمونه به نام چندکتاب علمی اشاره می کنیم تا ضمن تسهیل در مراجعه طالبان تحقیق ،خود بعنوان پشتوانه علمی در این زمینه برای باور داران موضوع طول عمر حضرت مهدی ارواحنافداء تلقی گردد.

1. امید به یک زندگی نوین از پروفسور شبن فرانسوی

2. جاودانیت از ناتان دارنیک

3. دانش طولانی کردن عمر از گوفلند روسی

4. درباره عمر طولانی از پارفین نیکالیچو

5. عمر طولانی از دکتر سن پیر فرانسوی

6. فن طول عرم از هرفلند

7. عمر دراز از پرفسور پی پلز

دقت در عناوین این کتابها نیز خود می تواند بیانگر علمی بودن مسئله طول عمر باشد چرا که به موضوع زندگی طولانی به عنوان یک امید با پشتوانه ی علمی در دانش بیولوژی نگریسته می شود.پی نوشت :خانم رقیه وفادار