بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله جوادی آملی: برای ظهور امام زمان(ع) فرهنگ سازی شود


آیت الله "عبدالله جوادی آملی" از استادان برجسته حوزه علمیه قم، بر لزوم فرهنگ سازی برای فراهم شدن زمینه ظهور امام زمان (ع) تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، وی روز پنجشنبه در دیدار مسوولان پنجمین همایش بین المللی دکترین مهدویت و پژوهشگران پژوهشکده مهدویت با وی گفت: آنچه برای حوزه و دانشگاه و جامعه ما لازم است شناخت حضرت ولی عصر(عج) است، آنچه که پیامبر بزرگ اسلام(ص) ما را به آن سفارش فرموده اند شناخت امام برای پرهیز از مرگ جاهلی است، چرا که اگر زندگی انسان عاقلانه نباشد، مرگ او با جهالت خواهد بود.

وی افزود: یکی از کارهایی که این پژوهشکده باید انجام دهد این است که این را به دیگران تفهیم کنند که صلح طلبی و عدالت طلبی به معنای مهدی خواهی نیست بلکه بر خلاف آنها که فکر می کنند عدالت محض با دموکراسی و حکومت مردم بر مردم محقق می شود، عدالت مورد نظر در مهدویت تنها با حکومت الله بر مردم و خلیفه خدا بر مردم محقق می شود.

آیت الله آملی اظهارداشت: باید به این افراد تفهیم کرد که نه موضوع کلی مهدویت بلکه مهدویت شخصی و مصداقی که همان امام معصوم است ، می تواند راه سعادت بشر را پیش روی او قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه رسمی ما در دوران غیبت انتظار است، در اولین مرحله باید مردم را برای زمینه سازی ظهور آماده کرد، زیرا اعتقاد نداریم که وقتی امام زمان(عج) تشریف می آورند می خواهند با هفت میلیارد نفر ( جمعیت حاضر در جهان) بجنگند و همه را نابود کنند اقدام اصلی حضرت عاقل کردن مردم است.

وی ادامه داد: مقدار زیادی از وقت و بودجه کشور صرف مقابله با جرایم ابتدایی می شود که این ها جزو الفبای دین هستند و متاسفانه از هفت میلیون پرونده جرایم در کشور شش و نیم میلیون پرونده به دلیل رعایت نکردن الفبای دین است.

آیت الله جوادی آملی عنوان کرد: زمانی پژوهشکده مهدویت و همایش دکترین مهدویت به موفقیت می رسند که مردم را به سوی زندگی عاقلانه سوق دهند و این رسالت بزرگی است که مهمترین راهکار برای زمینه سازی ظهور است.

وی گفت: روزی از آیت الله العظمی بهجت(ره) پرسیدند که چه کنیم که امام زمان(عج) را ببینم که ایشان فرمود اگر شما انسان خوبی باشید و سرجای خود قرار بگیرید خود امام شما را خواهد دید که خیلی مهمتر از دیدن امام توسط شماست؛ زیرا خداوند در قرآن آورده است که به واسطه اعمال برخی افراد آنها را نخواهد دید و صدایشان را نمی شنود.